TÚRA

URBEX

TEMETŐ

TEMPLOM

KASTÉLY / VÁR

ARBORÉTUM / FÜVÉSZKERT

Erdély #3 - Bogárfalva, Homoródfürdő, Csíkszereda, Csíksomlyó, Madéfalva

by - május 01, 2017

A harmadik napra iszonyat mennyiségű programot sűrítettek be, és már láttunk igazi hegyeket is (igazi hegy=magasabb, mint Magyarországon). Homoródfürdőn megálltunk borvizet kóstolni egy kútból, ami nekem a kénes-vasas ízével nagyon nem jött be, de volt, akinek ízlett. Gyönyörű környék a hegyek között, elég szépen kiépített vendéglátó és szállásadó egységekkel, ide érdemes lenne visszamenni. A gyors kóstolás után pedig rajtoltunk a Csíksomlyói kegytemplomhoz.



A Csíksomlyói kegytemplommal egy bajom volt: a díszítettsége. Sose szerettem a mindenféle aranyozott díszítéseket, főleg nem templomoknál, itt pedig volt bőven. Az oltárnál a Mária-szobor állítólag teljesíti a kívánságokat, van egy ima is, amit el lehet mondani (szerintem saját szavakkal sokkal őszintébb, de ki miben hisz). Egy próbát megért...
Távolról láttuk azt a helyet, ahol a búcsút szokták tartani, elképzeltem az embertömeget... lehet egyfajta hangulata.
Utána Madéfalván megálltunk, hogy megnézzük a Siculicidium (Madéfalvi veszedelem, Székelygyilkosság) emlékművet (Wikipédia).

A szállásunk.

Messze a távolban a hegyen látszik a Jézus szíve kilátó.




Homoródfürdő, a borvíz egyik lelőhelye.

Megszálltuk a kutat... én csak megkóstoltam, de elég is volt belőle annyi.


Voltak, akik nem aprózták el...


Csíksomlyó felé.






A Makovecz-féle Millenium templom Csíkszeredán.


Csíksomlyói kegytemplom.

Csíksomlyói életkép.

















Talán teljesíti a kívánságokat...














A madéfalvi vérengzés emlékműve (Siculicidium).




EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

0 Hozzászólás