TÚRA

ARBORÉTUM / FÜVÉSZKERT

Pilis-tető, egykori légvédelmi bázis

by - április 19, 2015

A Pilisnek (vagy másnéven Pilis-tetőnek) délután fél 4-kor vágtunk neki Pilisszentkeresztről, miután délelőtt megjártuk a Holdvilág-árkot, úgyhogy igazán frissek voltunk és üdék... És még sötétedés előtt le szerettünk volna érni a hegyről.

Google+
Panoramio

A Pilis gyönyörű, ez tény. Mivel az út cikk-cakk alakban visz felfelé, végig csodálatos a kilátás. Sőt, nekem út közben jobban tetszett, mint a Boldog Özséb-kilátóról... Még egy előnye volt, hogy elég későn indultunk el: a fények.
Az időjárás elég cseles volt, ahol sütött  a nap, ott majd' megsültünk, árnyékban kimondottan hűvös volt és ahogy egyre feljebb jutottunk, egyre jobban fújt a szél. Nem kicsit. Dupla kapucniban, pulóverben, softshell dzsekiben vacogtam és nem éreztem se az orrom, se az ujjaim. Főleg, hogy már ment le a nap, mire elindultunk lefelé. Azért még sötétedés előtt sikerült leérni.

Pilisszentkereszt közelében, éppen csak elindultunk. A bal felső csúcs a cél.

Még alacsonyan vagyunk, de már innen is jó a kilátás.

A tél nem kímélte a vidéket. A hegy egyik oldalán, főleg az alacsonyabban fekvő részeken rengeteg kettétört fát láttunk.

Vacsoraidő.

Egyre messzebb lehet látni.

Vadon növő nőszirom.

Művészi hajlamú szú.

Pózolt és énekelt is...

Mindjárt ott vagyunk...

És felértünk... az első, amit látunk, a légvédelmi rakétabázis maradványai a Pilis-tetőn.

Jobbra a Boldog Özséb-kilátó.

Már a hegyen is fújt a szél, a kilátón egyszerűen szétfagytunk... Begörcsölt a hátam, úgy vacogtam.

Valaki meg tudná mondani, hogy ezek micsodák?

Ez csak festék... de zseblámpa nélkül elég megtévesztő... mindenhol flakonok, üvegek és szemét, a tömény húgyszagról nem beszélve...