TÚRA

TEMPLOM

KASTÉLY / VÁR

ARBORÉTUM / FÜVÉSZKERT

Ganz Hajó- és Darugyár kétszer (plusz Népsziget)

by - december 28, 2018

Az egykori gyárról több helyen olvastam, már csak azért is felkeltette az érdeklődésemet, mert látványos és a leírások alapján könnyen bejárhatónak tűnt. Először Tamással néztünk szét (a  Népszigetet is körbejártuk), jól ránk sötétedett. Aztán  a kiposztolt képek után hispan megkeresett, hogy nem vinném-e körbe (ha egyszer egyéni vállalkozó leszek, felveszem az urbex idegenvezetést is tevékenységi körbe, már úgyis filmforgatáshoz és fotózáshoz is ajánlottam helyszínt).

Google+: Ganz hajógyár #1 + Népsziget
Google+: Ganz hajógyár #2

1. felderítés

Az újpesti vasúti hídon közelítettük meg a Népszigetet. A gyár körül betonkerítés van, de több helyen hiányzik. Őrök nincsenek, így télen emberek se nagyon jártak arrafelé. Az egész Népsziget leginkább (elhagyatottnak tűnő) nyaralókkal, szállásokkal van tele, délebbre van egy sportközpont, néhány autóval, futóval és fura fazonnal találkoztunk, de a kutya nem foglalkozott velünk. Illetve frászt nem, egy egész nyájnyi kecskébe futottunk bele és az őket őrző, minket gyanúsan méregető kutyákba, de aztán mindenki békésen ment az útjára.

Csak azért is az Exit feliratú lyukon mentünk be.

Az egykori csarnok hatalmas. Felül több sorban üveg van a tetőbe építve, érdemes figyelni és nem sokáig állni alatta, mert egy része már lepotyogott a földre és valószínűleg hullik továbbra is.
Egyetlen berendezés, gép nincs már bent, de még a nyomaik se. A gyár történetéről itt lehet olvasni: https://nlc.hu/foto/20161212/hajogyar-a-nepszigeten/

A másik felében éppen egy halom ember azzal szórakozott, hogy a két csarnok közötti elválasztó falon lévő lyukon reptettek keresztül drónt. Úgy tűnt a későbbiek alapján is, hogy ide elég sokan járnak.

A mindenhol előforduló konzerv.

Az impozáns csarnok olyan, mintha egy óriási fémszörny bordái között járnánk.

Egykor így nézett ki:

(Forrás: Fortepan)

A méretes lyukakban áll a víz és mindenféle szemét, fémhulladék megtalálható bennük.

A páfrányok elég extrém látványt nyújtanak. Érdemes figyelni a padlón a bokatörő lyukakra.

A lépcső a valamikori irodákhoz vezet, jócskán hiányos, felül egy hatalmas lyuk tátong a lépcső és a bejárat között.

Valószínűleg ezzel a darab pozdorjával pótolták ki a lépcsőt fent.

Így felettébb vicces a közlekedés. Igazából csak a lényeg hiányzik.

Az irodai folyosó. Nem volt kedvünk átmászni-ugrani a lyukon, láttunk már így is épp elég irodát...

Egy másik - valószínűleg szintén iroda - épület, lényegesen rosszabb állapotban. Tele szeméttel.

A főbejárathoz közeli nagyobb sárga épület. Itt se voltunk egyedül.

A túlparton a régi gázgyár tornyai.

Mikor már annyira ránk sötétedett, hogy az orrunkig se láttunk, inkább elindultunk visszafelé.
Hát, én kicsit gyorsabban láttam viszont az egykori épületeket, mint ahogy sejtettem.

2. felderítés

Miután raktam fel képeket instára és Facebookra, hispan (akivel követjük egymást egy ideje) rám írt, hogy nem lenne-e kedvem kalauzolni a gyárban, mert többször is áttekert a hídon és látta az épületeket messziről, de még sosem járt bent (és egyedül nincs is sok kedve). Nem kellett sokáig győzködni.

Vicces módon a főkapu tárva-nyitva állt, ki is használtuk ezt a szívélyes fogadtatást.

A kisebb csarnok, amit múltkor nem tudtunk Tamással megnézni, mert ránk sötétedett.

A főcsarnok nappali fényben. Érdemes lett volna hosszú expós képet csinálni a suhanó felhőkkel, de állvány nem volt nálunk. Amúgy az időjárás egyik alkalommal se volt túl kedvező (szép kis fénypászmák a kitört ablakokon keresztül de jól néztek volna ki...)

Úgy látszik, hogy Budapesten a wc-kagylók helyett a bevásárlókocsik bukkannak fel minden elhagyatott helyen.

Erről kinek jut még ez az eszébe?

Na ez creepy.

Ahogy mentünk kifelé, két autó is állt bent a csarnok mellett, néhány férfi járta körbe a helyet, de nem foglalkoztak velünk.

És akkor még néhány kép az eléggé szürreális Népszigetről (ezek még az 1. felfedezéskor készültek):

Jobbra már látszódnak a hídról a csarnokok.

Ez a hotel tipikus tinihorror helyszín lehetne.

Google maps szerint állatkert, szerintünk állatfarm.

Vidám hely, mindenki fantáziájára van bízva, mi történhetett itt...

Wolverine figyel.

A már említett kecskék. Érdemes a Sátán 666 feliratot is megnézni...

Ide ki fog felmászni?

A nyaralóövezet mintha néhány évtizeddel ezelőtti, letűnt korból megmaradt időkapszula lenne.

Ez a csöppet sem éhező cicus nagyon féltette az ebédjét.

Huss.

A naplemente mindenhol szép.

Vizafogó csónakkal (ha jól sejtem, ez a Marina Part Lakópark). (Mivel nem volt nálam állvány, a híd korlátján próbáltam kiegyensúlyozni a gépet, nem túl sok sikerrel.)

Éjszakai rohanás (Váci út).